07 juuni 2017

"Appi! Rästik hammustas koera! Ei hammustanud ühti ja abi vajas hoopis nastik!"

"Kas teie käite madudel järgi?", küsib hirmul naisehääl telefonis.

"Ei käi?"

"Aga kes käib?"

"Siin riigis mitte keegi või vahest meie käime ka kui roomaja just toas on. Ma olen ka mänguväljakutelt, lasteaedadest ja koolidest ära viinud, aga üldiselt on see eralõbu ja me ei tegele sellega enam eriti."

"Aga miks siis teie number anti?"

"Pole õrna aimugi."

"Aga mul oleks väga abi vaja. Ma hirmsasti kardan! Koer sai ka hammustada, hüppas hirmsa hooga eemale ja ma panin ta tuppa kinni! Tulge ikka appi, ma tõesti kardan, meil on väike laps ka!"


Nii ma Tiskresse jõudsingi ja õrn naisuke värises tõesti kut haavaleht. Pole ka midagi imestada - roomajad tekitavadki paljudes õudu ja õõvastust.

Sedapuhku ei vajanud aga abi pererahvas ega koer vaid hoopis hirmus-hirmus nastik ise! Ja nimelt oli ta korra-paar ikka koera hammaste vahelt läbi käinud. Muidu rapsivad koerad usse vägevalt, aga sellel tegelasel vedas - vigastused polnud eriti hullud.

Ega me väga neid nastikuid muidugi aidata oskagi ja kui on ikka puru, siis on puru. Antud tegelane jääb aga paariks päevaks vangistusse - tegime haavad puhtaks ja saab väikese antibiotsilaksu ka kätte, et haavad soojaga hapuks ei läheks. Ja siis lapin augud McGuyver'i teibiga kokku ja loodusesse tagasi. Nali ja ärge hakake nüüd kohe hurjutama.


Õhtul anti veel ühest roomajast teada, kes eramaja juures auku kukkus ja lõksu jäi. Kõne tuli Põlvamaalt.

"Oi ta on suur ja must selline! Keskelt on läbimõõt oma 3 sentimeetrit. Meie küll puutuda ei julge"

Pilt saadeti mulle ka ja sai kiirelt selgeks, et sedapuhku jäi jänni taas üks priske nastik. Meie maonaine Kadri Võrel läks ja lahendas ka selle pere mure kiirelt ära. Oi me oleme tublid!

Ja ärge kartke neid meie roomajaid ja eriti just nastikuid - nad on jummalast kasulikud ja hääd aialoomad. Vanasti oli iga talu juures nastik lausa auasjaks. Nii see võiks tänagi olla!

Rästikute ja paelussidega on vähe teine lugu, aga ega suurt kurja tee nemdaki. Vähemalt rästiku kohta käib see küll!