05 mai 2017

"Igapäevased liiklusohvrid, keda me ei märka!"

"Miks tuju nii halb on?"

"Ahh, ära küsi! Kuradi kits (koer, lammas jt suuremad loomad) hüppas auto ette ja nüüd tuleb tuli ära vahetada!"

"Loom sai surma?"

"Ei tea mina! Keda huvitab? Vähe eemale komberdas ja sinna ta lebama jäi!"

Väiksemate tegelaste nagu linnud, siilid, jänesed, kassid jne allaajamist ei peeta isegi märkimisväärseks, sest need ei tekita autole kahjustusi. 

Ma ei tea, mis tänapäeva inimesi vaevab, aga nad ei suuda samastuda liiklusõnnetuste ohvritega. Nad ei suuda ette kujutada millist valu ja piina peavad allaaetud tegelased tundma? Eriti kurb on see, et paljusid ei huvita ka!"

No sulgege korraks silmad ja kujutage ette endid sõiduteel lamamas ja nüüd kujutage ette suurt ratast, mis teie rindkerest üle veereb! Või kujutage ette, et lamate teepervel käed-jalad puhta purud ja liikuda ei saa ..........

Suitsupakkidele trükitakse "kolepilte" lootuses, et need sunnivad inimesi halvast pahest loobuma. Ja nii paiskan ka mina teie ette nüüd pelgalt mõned kaugeltki mitte kõige koledamad "KOLEPILDID" Eesti liiklusõnnetuseohvritest, keda me pahatihti ei märkagi.

Siinjuures tahan ma tänada Karmen Toomsalu, kes ei pidanud paljuks sel nädalal hilisõhtul auto alla aetud valget kassikest Sillamäelt Tallinna Loomade Kiirabikliinikusse oma raha eest toomast. Müts maha!

Loomakaitse Liit reeglina hädaliste öösel või puhkepäevadel arstile toimetamist kõrge visiiditasu tõttu väldib. Erandeid teeme vaid eluohtlikkus seisundis ja suurtes valudes olevatele lindudele-loomadele. Ka fotodel olevate kasside arved liit tasus kuid kasu sellest polnud. Vähemalt pääsesid hiirekuningad põrgupiinadest ja loomakaitse on seegi!

Need pildid tekitavad öövastust, vastikust ja paljud ei suuda ega tahagi neid näha. Mina ka ei taha. Lisaks ei taha ma, et taolised asjad üleüldse juhtuvad! Äkki tuleks hakata ka autode armatuurlaudadele sundkorras taolisi kolepilte kleepima?

Ei see aitaks, sest tänapäeva kiires maailmas on õnnetused paratamatud. Aga pidage siis kinni ja viige vaene hing arstile ning lõpetage vähemalt ta piinad!

"Aga see ju maksab?!"

"Loomulikult maksab, aga SINA
ju ei pidurdanud või ei suutnud olukorda hinnata ja ajasid ta alla. Kas sa inimese puhul ka nii käituksid?"

Teinekord jooksevad loomad teele või masina alla täiesti ootamatult ning midagi pole parata. Ärge sellegipoolest neid vedelema jätke ja sitta see raha - see tuleb ja läheb, aga olete vähemalt käitunud INIMESENA!

Nii et sohvrid mõelge, olge kaastundlikud ning kasutage oma aju, olge ettenägelikumad:

Kui näete last-looma-lindu, siis olge valmis pidurdama, sest need ohmud võivad ootamatult teele hüpata.

Kui näete teepervel tuiavat joodikut või vingerdavalt sõitvat jalgratturit, olge valmis pidurdama, sest see raip võib kukkuda otse masina ette!

Mikrorajooni majade vahel ära kupata, sest iga pargitud auto eest võib ilmuda laps või koer ja iga masina alt mõni kassirajakas!

Metsatuka lõppedes ole valmis pidurdama, sest kitsed-põdrad võivad just sealt teed ületada!


Te ei taha neid pilte näha! Need ei tekita kaastunnet vaid normaalsetes inimestes okserefleksi! Tõsi, olen nõus, aga mina pean neid iganädalaselt nägema ja mitte ainult piltidelt.

Teie ajate alla, mina viin arstile. Mina ka ei taha! Ma ei taha, et ükski elushing peaks taolisi piinu taluma nagu piltidel kujutatud liiklusohvrid talusid!

Autol on ka pidur olemas ja alati on tark seda kasutada kui märkad teel midagi imelikku või kahtlustad, et kohe-kohe võib miskit ebameeldivat juhtuma hakata!

Mina tänan ja andke mulle see šokiteraapia andeks!