01 veebruar 2017

"Politsei tule appi! Naabrite koer norskab liiga kõvasti!"

See lugu võiks küll liigituda huumorirubriiki, aga murekiri ise oli järgmine:

"Tere. Mure suur. Elan kortermajas 5.korrusel ja kolmandat aastat on minul inglise buldog, kes on parim sõber, ei haugu, ei kakle ja ta on mulle kõige kallim.

Juba teist kuud järjest minu alumine naaber ahistab mind sellepärast, et minu koer norskab



Ja seda ta tõesti teeb. Mul ei ole võimalust teda panna ka mujale magama ja ei taha ka, sest ta on omaks võtnud algusest peale oma toa, kus meie siis kahekesi magame rahulikult.

Naaber alustas radikate tagumisega, millega ta ajas elevile terve püstaku. Selle ta lõpetas, aga nüüd käib minu ukse taga, helistab ja ähvardab pidevalt!

Olen õhtuti pannud telefoni hääletu peale ja täna hommikul oli seal alates kella 12 öösel neli vastamata kõnet ja järjest kuus sõnumit. Olen uurinud koerte haukumise kohta, aga see et koer ei tohi norsata, ma ei leia, sest meil on korteris veel norskajaid! Ma ei saa oma lemmikule selgeks teha, et ei tohi norsata! Mis on teie arvamus sellest olukorrast?"

Vastab Eestimaa Loomakaitse Liidu jurist Pille Tees:

"Eestimaa Loomakaitse Liidule on tulnud väga palju teateid olukordade kohta, kus kaebuse esitajat häirib naabri koera haukumine või ulgumine, kuid seni pole veel keegi esitanud kaebust seoses koera häiriva norskamisega. Tulenevalt korrakaitseseaduse § 56 lg-st 2 on mujal kui avalikus kohas ajavahemikus kella 22.00-st kuni 6.00-ni, puhkepäevale eelneval ööl kella 00.00-st kuni 7.00-ni, keelatud tekitada kestvalt või korduvalt teist isikut oluliselt häirivat müra või valgusefekte.

Häirivaks tuleb lugeda mõjusid, mis takistab igapäevaseid käitumisharjumusi ja segab oluliselt igapäevast heaolu. Kõige muu suhtes (sh heli, lõhnad), mis ei ole käsitletav häiringuna, lasub naabritel vastastikune talumiskohustus, sh igapäevane olmemüra, nuttvad lapsed, aeg-ajalt haukuvad koerad, jne.

Ei tundu usutav, et koera norskamine naaberkorteris saaks olla sedavõrd häiriv, et õigustaks kaebuse esitamist, ametnike sekkumist või probleemi püstitamist korteriühist koosolekul. Koera pidamine on inimese põhiõigus ning koera, aga ka inimese norskamine on siiski korteri tavakasutusega kaasnev mõju, mille suhtes lasub naabril talumiskohustus. Kirja põhjal ei oska küll järeldada, kui kõvasti koer norskab ja kui hästi seda on alumisele naabrile kosta, kuid teie kirja põhjal tundub siiski, et naaber on teinud väiksest asjast suure probleemi.

Saate naabrile selgitada olukorda, samuti nn naabri staatusest tulenevat talumiskohustust helide osas, mis kaasnevad koera pidamisega, samuti igapäevase elutegevusega ja ka öise magamisega. Samuti võite proovida rahu huvides koera magamiskohale müra summutava paksema vaiba paigaldamist. Samuti saab naaber ise oma kodus rakendada erksa une probleemi tõttu erinevaid meetmeid naaberkorteritest tuleneva müra summutamiseks. Loodan, et probleem laheneb rahulmeelselt"

Mul endal on peaaegu samasugune mure tegelikult!

Naabrimehel puhuvad nimelt pidevalt valjud kõhutuuled ja ei lohuta mind ühti teadmine, et "pauguga peer on pere rõõmuks!" Minu peret see igatahes ei rõõmusta. Lisaks häirib mind ka see kui nad õhtul seda "vanainimeste asja" ajavad - voodi kägiseb õudsalt ja need naise kiljatused on lihtsalt talumatud!

Kas ükski seadus siis tõesti ei kohusta lärmakale naisele vähemalt seksi ajaks sokki suhu panema, et tööinimesed ikka rahulikult puhata saaksid? Kas me sellist Eestit tahtsimegi?

"Kes mind aitaks või kaitstakse siin riigis ainult loomi?", tahaksin ma nüüd teada.