30 juuli 2016

„Loomade abil kuulsaks ja rikkaks!“


Juba lastepõlvest saati olen tahtnud „kuulsaks“ saada, aga nooremast peast see ei õnnestunud. Vanemaks saades tuli veidike mõistust juurde ja ühtäkki taipasin, et seda on võimalik saavutada loomade abil. Lisaks toob loomade kaitsmine ka ju enneolematu rikkuse majja. Seetõttu ma loomakaitsjaks hakkasingi – eks ikka taevasse kõrguva edevuse ja raha pärast. Nii vähemalt räägivad mõned kõiketeadvad „loomasõbrad“.

Eks neid jutte ole alati olnud. Enda kohta olen näiteks kuulnud ka seda, et ma olla olnud kunagi julm loomapiinaja, aga siis toimunud „imeline ümbersünd“ ning nüüd ma lunastangi varasemalt tehtud jõhkrusi. See pole mõistagi ainuke minuga seotud vägev lugu.


1973

4524085t100h2285Sellega on puutunud vast kokku kõik inimesed, kes millegi eest võitlevad. Vähe tuntumad näod ilmselt veidike rohkem. Võtame või Kertu Jukkumi. Kes ta selline on? Loomulikult mingi mõttetu ajuta edev tibi, kellel pole midagi öelda. Ütleme otse, juhmus kuubis! Et aga rahuldada oma haiglast kuulsuseiha, hakkas ta justkui kasse päästma. Mõistagi on see vaid mask, sest tegelikult ta jälestab neid elukaid. Mina isiklikult arvan, et ta isegi sööb neid! Kui tal külas käisin, siis panni peal tundus küll kassirasv olevat! Ei, see oli ikka päris kindlasti kohe kassirasv, millega ta kartuleid praadis ja lihalõik pannil oli ka kahtlane! Väga kahtlane!

„Ma põlastan inimesi, kes end hädasolevate loomade abil eksponeerivad!“, ütles talle kunagi üks „kassisõber“.

Põlastan ka mina, sest see on ikka edevuse tipp küll, kui inimene vastu oma tahtmist pelgalt leheveergudele pääsemise nimel korjab kokku sadu kasse ja kukub neid ühtäkki toitma ning ravima. Oleks siis, et veel puhtast südamest, aga selline võlts kiisuarmastus on küll taunimist väärt. Lisaks vihkavat ta ka mehi! Raudselt lesbi! Häbi Kertu, häbi – me näeme sind läbi!

bgaztvhr.ic2Või Katrin Toome. Sama mõttetu ja sama edev nagu Kertu või ma isegi. Ta on aga hullemgi veel - kuulsuse ja Fuckbooki laikide nimel ta mängib kasside päästmist isegi oma kassiallergia kiuste ning on valmis lausa lambumissurma minema. Vat see on edevise tipp! Roomas ka seal Alliklepal neljakäpakil prahi sees, endal silmad vett jooksmas ja meik näo peal laiali ning väidetavalt "otsis" kassipoegi. Jee-jeee, halloween! Nägu oli küll selline peas, aga meid juba ei peta! Õnneks olid ka kaameramehed targad ja teda eetrisse ei lastudki. Las punnitab uuesti, ta pole ju ekraanile eales pääsenud!

Nad pole paraku ainukesed - Hannah, Nancy, Marju Länik...Lensin jahub ka igal võimalusel muudkui oma Lõvi nimelisest koerast! Ahh, ma ei hakka ette lugemagi, sest enne läheb Issanda päike looja, kui ma selle edevuselaada nimekirjaga ühele poole saan.

DSC_0008

Niina-Inessa ja tema kassikoloonia tekitas meil ka Liidus, paar kuud tagasi liitunud vabatahtlikuga (kes vaid kasse elusolenditeks peab) vaidlusi. Näiteks tema arust oli see kassimutt igati tubli inimene, kes kiisude eest hästi hoolitseda püüdis. Mina vaidlesin vastu, et ega selline sita- ja kusehaisu sees haigete loomade pidamine ning lagastamine õige ole. Sellele järgnes põhjalik analüüs ja kirjavahetus teemal, et kassid ei kuse vaid urineerivad! Muu jama sinna juurde. Siis ma julgesin öelda, et mõelgu ka külaelanike peale, et pole eriti normaalne kui proua Stepanova „kuradi mädapead“ külavahel jõlguvad ja teisi nakatavad. Lisaks ta loomad on väärarenguga ehk „värdid“, kes isekeskis sigivad ja seal ilma abita koolevad. See tegi minust muidugi kassivihkaja nr.1, sest tegemist polevat „värdidega“, vaid õilsate süütute hingedega jne jne. Lühidalt öeldes seda provvat vaevab veel ägedam grafomaania, kui mind ja ta võib ööpäevas lausa 27 tundi arvuti taga õpetada ning targutada. Päriselt loomi aidata ta sestap ei saagi - pole ju aega!

"Ja vaata, et Liit tagaks nende kasside õnne kuni surmani ning püüdke te vaid neile mõeldud raha eest mõnda siili ravida või veebilehte luua", kiljatas ta meie tutvuse lõpetuseks.
DSC_0092
Hääd provvat ei häirinud üldse, et Liidu pea kogu senine raha oli nagunii juba nendele kiisudele kulunud. Aga vat selliste "ühe liigi õiguste eest seisjate" ja sellega kaasneva möla pärast ma kuskil  foorumites või gruppides ei olegi. Mul pole aega ega tahtmist jahuda ja midagi tõestada – ma pigem keskenduks ikka kuulsuse saavutamisele ning mängin loomakaitsjat. Olgu mainitud, et meie kõikide rõõmuks too vabatahtlik lahkus ise Liidust ja nüüd saame taas rahulikult oma edevuse rahuldamisele keskenduda. Väidetavalt kõrgharitud provva, või äkki on ta üldse mees, sest meiega kokkusaamiseks ta pole kordagi aega leidnud, tegi mõistagi järelduse, mida nüüd järjekindlalt levitab: „Valner on autoritaarne türann ja häda neile, kelle arvamus tema omaga ei ühti!“ Just nii ongi ja kogu Loomakaitse Liidu salaeesmärk ongi ju tegelikult Valneri kuulsuse ja varanduse kasvatamine!

DSC_0038

Aga seda va kuulsust mul siiski napib. Rahakest ka. Sestap otsustasin nüüd ka maakonna tasemel silma paista ja sõitsin eile Haapsalusse lapsi terroriseeriva „kassimamma“ juurde. Suuremad lehed ja telekanalid kohale ei tulnud, sest mul polnud piisavalt altkäemaksuks pappi. "Lääne Eluga" sain aga jutule, kuna nemad olid nõus meelehead ka taaras vastu võtma, mispeale andsin Loomakaitse Liidu naistele käsu Paralepa randa pudeleid korjama minna.

Ja siis minu senise elu järjekordne tipphetk saabuski – seisin koolipoisilikult ujedalt diktofoniga ajakirjaniku ees ja rääkisin tundide kaupa enda suurest kassiarmastusest ning sellest, kui hea ning tore inimene ma olen. Yesss, tundub, et jäi uskuma! Ise ise jäin küll väga rahule. Mõistagi olen ma veel tänagi õnnelik selle üle, et fotograaf MINUST ikka pilte ka tegi. Nii tore-tore ja juba järgmisel nädalal on need lehes! Äkki korjab ka üleriigiline meedia loo üles. Siis tuleks juba CNN, Reuters, BBC... Issake, Sa helde aeg! Ma lausa põlen ootusest! Tore-tore aeg on praegu - isegi kohalikud memmed tulid ja kiitsid mind taevani, et ma olla niiiiii tore mees nende arust! A-ha-haa, las usuvad, mis mul selle vastu saab olla. Siis tahtsid kätt suruda ja kallistada ja koos pilti teha. Nii äge, ma olen STAAR! Aitäh loomad teile selle eest!
DSC_0058 (2)
Meie Kaija Paalberg, kah loomakaitsega vaid edevuse ja meeste lantimise nimel liitunud noor naine,  oli mõistagi solvunud, et tema lehte ei pääse ning kukkus nutma. Mulle see probleemiks polnud, sest kuuldavasti lisaks kassidele vihkan ma ka naisi ja nii ma käratasingi:

„Ole vait raisk, kui kolakat ei taha saada! Kao autosse ja ulu seal! Sinu kuulsus tuleb hiljem tatikas! Praegu on MINU tähesära aeg!“

138

Kaija viskas alandlikult kulpi, sest kuidas Sa ikka Suurele Juhile vastu vaidled ja viskus põlvili - nii on meil põhikirjas ettenähtud, et mulle tuleb au anda ja seejärel kohe põlvili visata. Rituaaliga ühele poole saades läkski Kaija paistes silmadega autosse tönnima. Pagana edev eit! Närvi ajavad mind taolised isehakanud konkurendid, kui nüüd päris aus olla! Või minu eest aupaistet ära võtma!

Cim ja Kristina vähemalt surusid solvumispisarad väärikalt alla, aga Kaija pärast oli mul küll lausa häbi. Läänemaa parim sulerüütel Lemmi Kann vaatas teda ka imelikult, aga küllap viin talle veel taarat ja ta jätab selle tühise vahejuhtumi loost välja ning keskendub ikka tähtsale ehk minule, HEIKI VALNERILE!

DSC_0094Umbes nii see asi mõnede kõiketeadvate loomasõprade arust käib. Saate vast isegi aru millisesse kategooriasse selline klatš ja tühikargamine liigitub. Ometigi tuleb ka sellise asjaga kokku puutuda ja see on nõme. Loomapiinajad kiruvad meid niigi. Tavaliste inimeste jaoks oleme me „veidi imelikud ja veidrad“. Kui aga ka väidetavalt sarnaste vaadete ja eesmärkidega inimesed hakkavad taolist pahatahtlikku jura ajama, siis seda võtan ma kui noa selga löömist. Ehk sellepärast me Liidus käimegi justkui klapib peas ja püüame tühja kära vältida. Mõnedele meeldib, mõnedele mitte, aga meie asi on loomi aidata, mitte tõestada, et meite arusaamised või jumalad need kõikse õigemad on. Mõistagi me vahel eksime, aga teeme just nii hästi seda tööd, kui oskame ja suudame.

Ma ei tea kuidas teistel on, aga mind see loomakaitsja avalik roll tegelikult häirib ja mul oleks väga hää meel, kui keegi minu asemele tuleks. Astuge ette ja võtke teatepulk üle ning ajage asja edasi. Sellega peate aga arvestama, et taolise kahtlasevõitu kuulsusega ei kaasne mingeid soodustusi, vaid tegelikult toote te hoopis ohvri. Olete te tähele pannud, et ükskõik mille või kelle eest võitlejad on tegelikkuses hoopis märklauad ja nende pihta sülgamine on lausa rahvuslik spordiala.

DSC_0091
Kui rääkida aga nüüd Alliklepast vähe kriitilisemalt, siis kus te olite suured kassisõbrad? Alles nüüd minuni jõudnud jutud levisid juba kolm aastat tagasi ja siis olevat seal olnud vaid paarkümmend kassi. Ka tänavu saadeti kiri mitmele organisatsioonile ja ma nimme ootasin mõnda aega, et keegi teine võtaks selle tänamatu töö ette. Külaelanike väitel aga keegi ei reageerinud, kuniks pöörduti Loomakaitse Liidu poole. Kutsusin ka teid punti, aga oma abikäe ulatasid vaid MTÜ Nurru ometi ja Varjupaikade MTÜ! Nüüd te aga kirute, kahtlustate, targutate ja laimate! Kas teil häbi pole? Kassisõbrad, my ass!



Ühe asja ma tahaks veel ühe teatava grupi SS Forumführerile öelda. Sa olla siin-seal maininud, et mina ja Liit teeme seda raha pärast. Ilmselt pole Sa siis elu sees kasse tegelikult päästnud, ega tea nende ravile, toitmisele ja transpordile kuluvatest summadest midagi, kui sellist jama ajad. Ole kallis ja ole parem vait! Või siis ära ole ning kiru aga edasi – see on ilmselt ka ainuke asi, millega Sa selles elus kõige paremini hakkama saad!

DSC05977Ja nüüd kustuta mind oma grupist ära, sest tegelikult ju hoopis Sulle pr.Hitler ei meeldi väiksemgi vastuhakk ning Sinu jaoks mittesobivad lood, kommentaarid ning isikud saavad koheselt eemaldatud. Ahh, ära näe vaeva, ma lahkun parem ise! Ei ole mul aega seal klatšida ja tühja mula puhuda. Ma tahan ikka loomi aidata või õigemini siis ikka läbi selle rikkaks ja kuulsaks saada!