23 aprill 2016

"Karjalaskepäev"

Täna on karjalaskepäev. Vanadest tavadest tuleb kinni hoida, aga linnas elades mul ju karja pole! Aga ma pole laisk ja ei hakanud vabanduste otsimise peale aega raiskama. Sestap istusin juba varahommikul bussi peale ja põrutasin Loole, Linnuvabrikusse – kanad elavad seal ju ka puhta karjas ja otsustasin need siis parema variandi puudusel välja lasta. Passisin oma kolm tundi, aga turvamehed märkasid ja ajasid minema. Esimene katse läks aia taha!


Ma ei lasknud sellest tagasilöögist või saatuse vingerpussist, kui soovite, end muidugi heidutada ja põrutasin Keila taha lauta otsima. Leidsingi. Salamahti tegin ukse lahti ja õnneks vähemalt seal valvureid polnud. Seejärel kupatasin juba kõik loomad, viimase kui ühe, õue. Ohh sa jutt, kus võtsid ikka hoo sisse ja panid Haapsalu poole punuma. Igaks kümneks juhuks olge siis sealkandis liigeldes ettevaatlikumad.

Täna on ka Metsajumala ja Uku püha ning see tähendab, et töötegemisest tuleb igal võimalikul juhul hoiduda. Õnneks pole vaja seda mulle, laisklemise mitmekordsele maailmameistrile vaja nüüd küll kaks korda öelda. Nii, et sellega poleprobleemi ja ka see punkt saab kenasti täidid. Lisaks ei tohi täna ka isegi pisikest oksakest murda – Metsajumal vihastab ja võlub sulle vähemalt hiidsuure soolatüüka nina peale või toob veel suurema häda kaela! Õuukei, jätame puud-põõsad ka rahule.

Täna on ka Jüripäev ehk Jüriöö ülestõusust möödub umbes täpselt 673 aastat ja sel puhul on kombeks ikka Jürituld teha. Vat nüüd ma olen küll kimbatuses, sest hommikul andsime just pressiteate välja, et ärge kulu põletage ja jätke ka lõkked süütamata. Mida küll selle hädaga teha?

Eesti rahvas on aga ka kade rahvas, kes alati vimma peab ja rusikat põues hoiab kui naabril paremini läheb. See käib ka loomulikult minu kui põlise eestlase kohta. Nagu isegi näete, siis tasub alati ajusid ragistada ja pääsetee leida. Leidsin minagi. Rikka naabri tarele tule otsa panemist polnud ju hommikuses teates sõnakestki kirjas ja see läheb kenasti ka vanade tavade ja meie loomusega kokku!

Ma kohe teadsin, et täna tuleb tore päev ja mõnus nädalavahetus! Soovin teilegi head Karjalaskepäeva! Ja vaadake, et täna siis metsa ei raiu, põldu ei hari ja muud tööd ei tee – kohe Metsajumal vihastab ja võlub sulle räige soolatüüka nina peale!